28 Mayıs 2016 Cumartesi

“AMAÇ FARKLI İÇERİK ÜRETMEK”

Al Jazeera Türk’ün yeni medya editörü Şükrü Oktay Kılıç, Bilgi Üniversitesi İletişim Fakültesi’nin gazeteci adaylarıyla bir ders kapsamında bir araya gelerek yeni medya gazeteciliği hakkında bilgi verdi.

Fotoğraf:Serkan Ocak

Geçtiğimiz hafta İstanbul Bilgi Üniversitesi İletişim Fakültesi’nin Çevre Gazeteciliği isimli dersine Al Jazeera Türk’ün yeni medya editörü Şükrü Oktay Kılıç konuk oldu. Yeni medyanın haberciliğe etkisinden bahseden ve önemli ipuçları veren Kılıç, gazeteci adaylarıyla keyifli bir söyleşi gerçekleştirdi. Yeni medya düzeninde bulunan sosyal medya uzmanlığı hakkında bilgi veren Kılıç, tweet atmanın ya da Instagrama resim yüklemenin sosyal medya uzmanlığı olmadığını, asıl amacın farklı içerik üretmek olduğunu söyledi. Ayrıca bir başka problemin de bu tür mecralarda çalışan sosyal medya uzmanlarının, haber merkezlerinde çalışanlar tarafından gazeteci gözüyle bakılmamasından bahsetti.

Genel olarak kısa sosyal videolar hazırlayarak haber yapan Al Jazeera Türk, içine metin, altyazı ve müzik ekleyerek görsek bir sunum yapıyor. Kılıç, arka planda çalan müziğin habere duygu kattığını söylerken, mobil uygulamalar için herhangi bir ortamda ses olmadan rahatça izlenmesi için alt yazı eklediklerini belirtti.

“Yeni medya gazeteciliğinde sosyal videolar en çok kullanılan içerik türü, 20 içeriğin yaklaşık 18’inin video” diyen Kılıç. Bu alanda en fazla muhabir çalıştıran site olduklarını, bir video için metin yazarı, grafiker, montajcı, muhabir ve kameraman çalıştığını belirtti.

Son olarak Kılıç “Yeni gazetecilik anlamında Türkiye’de çok fazla insan yok. Türkler bu konuya internet uzmanlığı diye bakıyor. Konu bu değil.” derken, Muhabirlik deneyimi, farkındalık ve takibin yanında teknik anlamda kendimiz iyi geliştirmemiz gerektiğini söyledi.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder